Zwem-ABC (4 t/m 9 jaar)
Binnen

Zwem-ABC (4 t/m 9 jaar)

Spelenderwijs leren zwemmen

Met het Zwem-ABC leg je de basis voor een leven lang zwemplezier en zwemveiligheid. Sportfondsen geeft de officiële Zwem-ABC-diploma’s uit van de Nationale Raad Zwemveiligheid. Heeft je kind het Zwem-ABC? Dan voldoet het volgens de Raad aan de landelijke norm ‘zwemveilig’. Je kind kan zich dan goed redden in onverwachte situaties in zwembaden en open water.

Zwemplezier en zelfvertrouwen
Wij geloven dat goed leren zwemmen begint bij zwemplezier. Door spelenderwijs te leren, vergroten kinderen hun zelfvertrouwen in het water. Kinderen kunnen starten met het Zwem-ABC als ze vier jaar oud zijn. Van drijven in het ondiepe bad tot uit het water klimmen na een onverwachte val. In het ABC-traject leert je kind in iedere fase essentiële vaardigheden.

Focus op zwemveilig worden
Hoewel er aandacht wordt besteed aan de technische beheersing van verschillende slagen (schoolslag, enkelvoudige rugslag, borstcrawl, rugcrawl) ligt de nadruk niet op het ‘mooi’ of ‘perfect’ uitvoeren van deze slagen. Het allerbelangrijkste is dat je kind zich goed kan redden in onverwachte situaties in zwembaden en open water. Dat is het doel van het behalen van het Zwem-ABC. Met het ABC voldoet je kind aan de landelijke norm ‘zwemveilig’. Dé basis voor een leven lang zwemplezier in ons waterrijke land!

Deze zwemlessen worden gegeven op maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en zaterdag. De lesduur is 40 minuten de groepsgrootte is in de eerste 4 niveau's 12 kinderen. In hogere niveau's zijn het 15 kinderen per docent.

Maandag
15:45 - 18:00 uur

Dinsdag
15:45 - 18:00 uur

Woensdag
13:15 - 18:00 uur

Donderdag
15:45 - 18:00 uur

Zaterdag
08:00 - 12:00 uur

Wat heb je nodig?

  • Zwemkleding
  • Handdoek
  • Polsbandje
  • Toegangspasje
  • Jip zwemtas

Tarieven

Maandabonnement
60,05
Cookies op onze website

Deze website maakt gebruik van cookies om de nodige websitefuncties te bieden. Om de websitenavigatie en jouw online ervaring te verbeteren, websiteverkeer, gebruik en interactie te analyseren en om te helpen bij onze marketing- en advertentie-inspanningen.